Stat puternic ! Ungaria își face port la Mediterană

În timp ce România se pregătește să vândă portul Constanța, al patrulea ca mărime din Europa, Ungaria vecină, care n-are ieșire la mare, îşi dezvoltă propriul port la Mediterana, în Italia, pe un teren cumpărat în zona portului Trieste.

Guvernul maghiar spune că investiţia va ajuta companiile ţării să accelereze transporturile cu exporturi. Este vorba de o investiţie de circa 100 de milioane de euro făcută de compania de stat maghiară Adria Port într-un terminal polivalent în zona  Noghere. Terenul cu pricina are o suprafaţă de 32 de hectare şi este concesionat pe 60 de ani. Exporturile maghiare vor ajunge la mare cel mai probabil pe calea ferată, având în vedere parteneriatele încheiate de Adria Port cu Rail Cargo Austria şi cu Hamburger Hafen & Logistik.

Ruta şi sistemul sunt deja folosite de companiile ungare care exportă. Traficul, în punctul de maxim, s-a situate la circa 1.050 de trenuri pe an. Investiţia maghiară a fost înlesnită de Consiliul de Stat al Italiei şi când portul va fi gata va putea gestiona cel puţin 70-80 de mii de containere pe an, sau două milioane de tone de mărfuri anual, potrivit Hungary Today. Aceasta înseamnă că portul va avea şi facilităţi logistice.

Trieste este însă a doua alegere a Ungariei, prima fiind portul sloven Koper. Proiectul a eşuat, deoarece aliatul sloven al lui Orban nu a reuşit să câştige alegerile, notează Hungary Today. Pentru a avea acces la Koper, guvernul ungar ar fi fost dispus să investească 200 de milioane euro într-o linie de cale ferată slovenă.

Luna aceasta Budapesta a dat startul implementării strategiei spaţiale naţionale care are ca scop, printre altele, trimiterea în spaţiu, pe Staţia Spaţială Internaţională, a unui astronaut maghiar până la mijlocul acestui deceniu. De asemenea, Ungaria vrea să lanseze un satelit de telecomuncaţii propriu. Guvernul a stabilit un fond care să finanţeze companiile din sector.

 

Please follow and like us:

COMMENTS

Leave a Comment